Saturday 18 May 2013

SUSAH TIDUR?? TIDUR BERKUALITI!!




DAPATKAN TIDUR YANG BERKUALITI!!




SHARING PUAN ZULITA


NIMATNYA TIDUR!!


Bismillah....rasa sgt terharu dgn luahan rasa dr jiwa yg tulus ikhlas berkongsi ttg nikmat menggunakan BVSM yg marvellous tu..tk Allah krn dpt menambahbaik nilai kehidupan org lain..mudah2an dgn perkongsian ini akan dpt membantu ramaiii lg diluar sana...


"..Assalamualaikum...
Doktor, pasal yg pelapik tilam tuh kan hahha mmg tak rugi saya beli doktor, sbb kan mmg terasalah kenikmatan tidur lena tuh... Susah saya nak explain. Selalu kan, selepas bangun tidur tuh misti rasa macam malas, lemah ja... nak2 pula bila ari2 keja.Tapi kan doktor, lepas saya tidur dengan pelapik tilam tuh ari2 pOn saya bangun segar je (walaupOn dlm ati rasa cam sayangnye nak bangun tinggalkan tilam)... 

Pelapik tilam nih doktor saya tak buat lapik tilam tapi saya buat cam ala2 selimut gitu saya balut je badan masa tido hehhe Mmg best la doktor... lg kn kalu dulu selalu masa tidur rasa macam gelisah je... mengiring kanan salah, kiri salah rasa cam lenguh2 tuh suma da takde.. huuu mmg nikmat la doktor... 

Seingat saya la doktor semenjak saya pakai pelapik tilam nih mmg tidO saya ja begitu berharga hahahahha (over kan saya) Sbb tuh masa 1st doktor sebut pasal pelapik tilam tuh saya da pasang angan2 nak grab satu sbb saya kan doktor kalu part tido mmg tak boleh bertimbang rasa lansung. Biar tak makan takpa tp jangan tak dpt tido. 

Penah dekat opis saya tido dlm tandas, puas suma org cari rupanya dekat setengah jam saya tido dalam toilet... saya pon tak sedar ... Sekarang mana2 saya pegi misti saya bawa. Kawan saya panggil pelapik tilam tuh "tilam ajaib" hahhaha Alhamdulillah... susah nak dapat nikmat tido yg sebegini. Tima kasih kat Syitha sbb kenalkan saya dgn tilam ajaib nih hehhe ..."


SHARING CIKGU YUS

BANYAK MASALAH DAH SELESAI


Assalamualaikum,

Hari ni, 16hb. Mac 2013. lagi dua hari genap 30 hari saya guna BVSM. Maaf, tak rajin nak update seperti yang dijanjikan, kerana saya tahu kalau saya dah mula menaip banyak la benda lain yang saya abaikan sebab saya memang suka sangat menaip. Lagipun saya takut takde apa nak diupdate, update jugak, menyampah piuler orang mendengar saya menceceh tak tentu hala. Okay, di sini saya senaraikan kesan yang saya alami, dengan BVSM setakat ni, tanpa DA DA dan selawat yang kak Tun ajar tu sebab saya letak paler je terus berlayar.


1. Dulu insomniac. Sekarang, rasa tak sabar nak habis solat Isya' sebab nak tidur. 2. Dulu terlampau banyak merengek di FB sebab rasa sangat2 tertekan dan takde sapa nak dengar.Now dah tak perlu lagi, sebab rasa tenang.

3. Tekanan perasaan? Dulu sangat menghantui fikiran.Now, nothing phases me. Serasa macam tak ada apa pun di dunia ni yang boleh menggoyahkan jiwa saya. Saya rasa jiwa saya makin kuat berbanding tahun2 lepas ni.

4. Tidak lagi sangsi akan keikhlasan suami. Entahlah, mungkin perkahwinan saya lain dari yang lain. Segalanya bukan semata2 atas cinta. Saya redha tapi banyak sangat dugaan saya alami. Kini dah 6 bulan suami tak dapat balik atas sebab2 tertentu. Tapi saya okay je. Nak kata give up, saya masih punya harapan besar, malahan suami tak putus2 call and sms sepanjang hari. Cuma kalau dulu saya macam naga bunting bila marahkan suami dalam phone, skerang saya lebih tenang dan rasa okay je... no matter what. I trust my huband more than I used to.

5. Hypertension. Yes, saya ambil pil sekarang. Saya tak pasti kesan dari pil or BVSM. Bacaan akhir 118/89 pulse 87. Saya sangat jarang dapat bacaan sebegitu sepanjang 2 tahun lepas. Now dah macam orang normal dengan berat ideal.

6. Semangat nak teruskan hidup dah kembali. Dulu hari2 saya rasa yang terbaik buat saya dan keluarga ialah jika saya mati. Saya tahu Allah takkan ampun dosa orang bunuh diri, tapi masyaAllah hari2 saya diasak perasaan futile, useless and no hope lagi. Hari2 saya terbayang saya hiris pergelangan tangan atau terjun dari bangunan tinggi. Now, tak ada lagi perasaan tu. Jiwa saya rasa tenang.

7. Dulu dunia saya rasa gelap. Now saya rasa everything around me is bright and full of hope. 

8. Yang PALING saya suka, dulu, bangun pagi merupakan suatu penyeksaan sebab badan rasa sangat2 lesu dan sengal dan sangat2 berat bila nak bangun dari katil. Rasa macam ada batu besar bertenggek di atas bahu saya, terasa bongkok saja berjalan bangun dari katil ke bilik air. Mandi air sejuk dan panas pun tak dapat hilangkan sengal2 tu. Now, tak ada lagi rasa lesu atau berat atau tegang urat. Semuanya rasa sangat selesa, dan senang nak bangun pagi. Semalam kami gotong royong. Saya hayun kayu nak pecahkan petisejuk buruk milik pengusaha kantin lama yang belum dialihkan. Just 10 minutes after that, lengan, lutut dan belakang saya dah rasa bengkak dan ketat. Sampai di rumah agak sukar bergerak sebab lutut dah ketat. Badan rasa agak berat. Malamnya saya tidur saja atas BVSM, macam biasa, mata senang je nak lelap. Paginya? Guess what? Badan rasa macam lepas kena urut dan tak ada rasa berat ketat atau sengal langsung. 

Wallahualam!!! 

Selama ni saya rasa tak ada apa yang akan dapat bantu saya selesaikan masalah dalaman saya. Saya dapat rasakan tekanan perasaan yang saya alami ni bukan saja memamah diri saya dari dalam, malah merosakkan apa saja yang saya usahakan. Saya rasa sangat kecewa akan segalanya walaupun saya redha dan percaya Allah tidak menganiaya hambaNya. Jiwa saya gelap. Solat pun malas. Tak ada apa harapan untuk saya di dunia ni. Dunia ni tak perlukan kehadiran loser macam saya. Tapi semuanya dah tak macam tu lagi. Masih terpisah dari suami. Masalah kewangan masih melanda, tapi terasa lebih tenang dan optimistik yang ianya akan selesai jua akhirnya. Everything seems clearer than it was before. Quite miraculous sebab saya tak ada ambil ubatan antidepressi atau jumpa pakar psikiatri. And I am happier with my job now. Motivated nak ke tempat kerja. 
Ni semua berlaku hanya dengan tidur atas BVSM saja.

Saya percaya semuanya berlaku dengan izin Allah. Malam ni saya nak usahakan DA DA dan selawat minum air tu. Saya selalu balik rumah dah lewat, kul 5 kul 6 sampai rumah. Paling lambat kul 8.30 saya balik sebab rumah tak ada orang saya malas nak balik rumah awal. Nak melepak di mall, kami takde mall. Takde mall pun ada je benda saya beli bawak balik, kunun la retail therapy. Buat nambah semak di rumah ada la... hahahahah!

Anyway, inilah update saya.





SHARING AIN






Assalamualaikum.. Ternyata bio velocity ni memang berkesan. Even my cat pon suka tido atas ni.. Goncang2 badan die pon still taknak bangun.. 




SHARING PUAN FAZLIN

Selepas menggunakan BVSM, badan saya juga kurang rasa penat dan dapat tidur dengan lena. Tiada lagi gangguan2 semasa tidur. Alhamdulillah...


Terima kasih tak terhingga kepada sahabat saya Wannoraini kerana memperkenalkan produk ini kepada saya..In shaa Allah, saya akan terus menggunakan produk2 ini.


SHARING PUAN ZAI

Kita sememangnya biasa mendengar ungkapan ‘tidur lena seperti bayi’ diungkapkan dalam perbualan yang mengaitkan kualiti tidur yang optimum. Namun tahukah anda bahawa bayi sebenarnya akan terjaga setiap dua atau tiga jam setiap malam dan mereka akan mengalami kesukaran untuk tidur semula? So kalau baby dah tak tidur biasanya Mommynya lah yang tak tido jugakkan…Mommy kan TAK SABAR…Daddykan penyabar… baby nangis pun dia sabar mendengar… hihihi…


Cer baca sharing dari Pn. Zubaidah ni…

Pergh. Keadaan ni lah yang terjadi kepadaku. Baby susah sangat nak tidur NYENYAKK. Memang dah sedia maklum, newborn babies akan jaga setiap 2/3 jam, tapi baby ni...lain sikit. Dah la 2/3 jam tu memang wajib nangis mintak susu, tak masuk lagi antara 2 jam tu nangis berak/kencing. OK, boleh tahan lagi, yang tak boleh tahannya, sementara nak tidur dengan nyenyak, baby merengek boleh dikatakan setiap 15min. Eh tu pun kira lama tu. Kadang-kadang, 5 min pun tak sampai dia dah gerak-gerak tercebek-cebek…. 

Hurmmppphh… Kalau tak ditepuk, baby akan nangis lagi kuat. Kadang tu, ubah posisi tidur dia, dia akan senyap. Kadang-kadang bagi puting, senyap. Kadang-kadang lagi kuat nangis kalau letak puting! Mana satu baby nak nihh… uhukksss..uhukksss…? Begitulah keadaannya. Atuk dia kata tidurkan dalam buai…Enjut da berejam…Enjut..enjut..mata tukang enjut dah berat tapi mata baby dok terbeliak jugak. Last-last, tukang enjut tu yang tidur lena. heeee. 

Bagitau jerlah cara apa yang tak diguna ~ Macam-macam cara da cuba. Banyak juga pendapat kawan-kawan di facebook;
• sapu minyak yu-yi/minyak angin atau yang sewaktu dgnnya di tapak tangan, perut dan tapak kaki. - DONE
• Bedung baby - DONE
• Ajar baby tidur meniarap - DONE
• Tidurkan baby dalam BUAIAN - ............pun DONE
• Bagi puting.. DONE
• pakaikan bendul (macam batu seremban tu dalam ada kacang ijau) kat leher. so baby tak mudah terkejut n ttdo dengan lenanya=) - BIAR BETUL?

Aduyaii sib baik laa… Kak Zai syorkan pelapik tilam BVSM ni…. Alhamdulillah.. baby tidur lena, Mommy tidur lena… Daddy lagiii laaa lenaaa… Baby bangun untuk menyusu jer.. pastu tidur balik… Bestnya.. pergi mana-mana pun angkut tilam ni takder hal.. ringan jerkan… (daripada nak mengangkut buaian.. cradle… segala macam besi tuh…space lagi…[nak vacation, shopping barang pun tak muat])… Sib baik cepat jumpa dengan Kak Zai dan di pertemukan dengan produk hebat ni…

Haaahhh… sapa mau tidur lena.. 

Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada yang memerlukan…


SHARING PUAN NORLINDA

Assalamualaikum. Dah lama saya nak buat testimoni sendiri tp belum berkesempatan lg. dah 2 minggu saya guna BVSM ni alhamdulillah byk kebaikan yang telah allah kurniakan kepada saya sepanjang menggunakannya. Antaranya:


1) saya selalu tak cukup tidur. bangun pagi saya rasa mengantuk, letih dan tak bersemangat. tp setelah saya guna bvsm pada hari pertama, saya rasa segar, tak mengantuk dan bertenaga hingga ke petang.

2) suami saya kena ceret beret sampai hilang tenaga. malam dia tidur berlapikkan bvsm. alhamdulillah esok dia sihat seperti sediakala.

3) kaki saya lenguh2 selepas banyak sgt berjalan. syukur hilang lenguh2 pada kaki selepas menggunakan bvsm.

4) rezeki datang tanpa disangka2. alhamdulillah.

alhamdulillah lagi lama kita guna lagi banyak manfaat yang akan kita perolehi. mari kita kongsikan kelebihan BVSM ni.


SHARING PUAN HARYATY

TIDUR TIDAK TERGANGGU LAGI


Perkataan pertama yg lahir dari hati, "syukur alhamdulillah, dapat menambahnilai hidup rakan ku... Yan Dan Hai ... terima kasih Yan, sudi kongsikan pengalaman bersama2 BVSM.... 


" BVSM tu mmg berkesanlah, aku dah cuba pada anak bujang aku, dia ada mengadu kalau tidur sentiasa terbangun pukul 2 atau 3 pagi, jadi kalau nak tido balik tu amik masa....Jadi aku cuba lah selimutkan dia dengan BVSM tu. Alhamdulillah dah 2 hari dah dia tak de terbangun dah pagi 2.. dan aku perhatikan dia bangun sangat senang dan cergas....sbb tido dia tak terganggu...Suami aku pernah tanya lah apa yang BVSM ni boleh buat dengan tido je...tp bila anak bujang dia jadi ekperimen baru dia tau...MAHAL TAPI BERBALOI... "


"ha...lepas tu BVSM aku kan kena muntah anak aku kan...ari tu aku basuh dan rendam tp tak guna sabun pun...dalam hati mesti bau x sedap ni...tp bila 2 ari tu dia kering x de baulah...ok je cuma bau baru tu dah hilanglah.. "


SHARING CIKGU JAMILAH

INSOMIA DAN SAKIT JIWA



Menghadapi masalah Insomia(tidak boleh tidur) semenjak suaminya meninggal pada 2009.Beliau mengalami masalah tekanan jiwa yang dikatakan teruk sehingga rakan-rakan sekerjanya mengatakan yang dia 'gila'. Pernah memandu kereta hingga ke Terengganu tanpa sedar dan polis yang memaklumkan perkara ini kepada keluarga beliau. Beliau mempunayi 4 orang anak dan yang menjaga anak2nya adalah adik-beradiknya disebabkan masalah tekanan yang beliau hadapi.

Bayangkan hidup tanpa kawan dan rakan yang berani rapat dengan kita...disebabkan mereka kata beliau 'gila. Pernah juga cikgu Jamilah rasa ingin membunuh diri akibat tekanan yang dihadapinya.~ Alhamdulillah...Allah Maha Pengasih lagi Penyayang telah membantu beliau bertemu dengan rakannya yang memperkenalkan BVSM ini...

Alhamdulillah SETELAH 3 HARI JE menggunakan BVSM...muka beliau yang hitam dan kusam telah bertambah pulih..perasaan yang dulunyer macam meracau telah kembali normal dan pulih sepenuhnya tanpa makan ubat penenang lagi..beliau kembali mengajar seperti sediakala...Alhamdulillah...TQ Allah.

Sangat MUDAH tak perlu makan, minum hanya tidur je atas BVSM ni. 



Sms 019 5452006 atau 
inbox facebook: Bio Ever Siti Fathimah
atau hubungi konsultan Smart Tycoon anda
utk maklumat lanjut!

No comments:

Post a Comment